tirsdag 8. januar 2013

Treningstur på isen 8.januar

Så var jeg klar igjen til å fiske litt......og så på en tirsdag av alle ting :)
Pakket isfiskedunken med pimpel,tafs og mormyska for å teste ut elveisen igjen.Hadde hørt om bra drag der i helga så tenkte jeg fikk sjekke om dette holdt seg.

Var på plass 09.45 og begynte fisket klokka 10.00.Ikke mye fisk i di første hullene på det grunne partiene.Dette var der jeg hadde bra med fisk fredag i forrige uke.Fisken som ble tatt var stort sett mort på mormyska og en og annen abbor på tafs.

 
Ikke før jeg kom på kanten ut mot ei djuprenne  mot glomma ble det bedre.Hadde her 2 ordentlige gode hull der det ene ga 19 fisk og det beste ga 32 fisk.Av disse var det en god del finere abbor også.
Borret "filler" av et felt helt ut mot dypet og hadde en grei vekt på dunken kjente jeg.

Fisket siste 3 kvarterene bare med pimpel på vei oppover mot grunnere vann og tok også en del på denne.Men snittet ble mye dårligere med pimpel.Brukte en 40mm brum med en orange/rognfarget trekrok.
Hadde di beste fiskene på tafs og mormyska.Nok en gang tok jeg også mest med en 3mm sekskant-dråpet mormyska.Denne var kobberfarget,agnet med 2 fjærmygg.

Dagens tur ble en opptur etter søndagens dårlige plassering og tar jeg ikke helt feil er jeg på en ny tur i morgen til en annen sjø som jeg ikke har fisket i på over et år.Ny rapport og bilder kommer i morgen kveld for dem som følger med.
 For dem som har mulighet til å fiske om dagen vil jeg anbefale en tur ut på isen nå,for maken til fine forhold i svarte januar er ikke vært år vi har.

Di kalde fakta for dagen:
Antall fisk: 121 (55 mort og 66 abbor)
Total vekt: 7150 gram
Snittvekt: 59,09 gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar