tirsdag 8. januar 2013

Vingersjøen 6.januar

https://maps.google.no/maps?q=Vingersj%C3%B8en,+Kongsvinger&hl=no&ie=UTF8&ll=60.198374,12.048225&spn=0.080708,0.338173&sll=61.268854,11.227338&sspn=2.498115,10.821533&oq=vingersj%C3%B8&hnear=Vingersj%C3%B8en&t=m&z=12

Så var det dags for årets første konkuranse på meg.Vingersjøen sto på programmet og med 0 grader i lufta,vindstille og rykter om meget fine forhold på isen så lovet dette til å bli en fin dag.

Var som vanlig tidlig på plass og fikk ordnet med færskt agn i form av fjærmygglarver,pønkermaggot og pinkies.Kjøpte med meg rottehalelarver også men fikk aldri prøvd disse .Har bare fisket 2 ganger før på denne sjøen så er  forholdvis ukjent med plasser men har hørt litt fra andre.

P.g.a dette så var ikke målsettingen over seg høy når jeg gikk ut klokka halv 11.Gikk til høyre side og kom til ei grunne som "kjentfolk" kaller "Haugengrunna".Skuddet gikk og fisk i det andre hullet.Den tok på tafs,hadde også 2 andre napp som jeg ikke klarte å kroke.Slapp ned mormyskaen og tok 4-5 raske fisker før det var tomt.Slik fisket jeg det meste av feltet jeg satt på.Hadde vell ikke noen ordentlige gullhull og i ettertid skulle jeg helt klart gått litt ut.

Det er slike avgjørelser jeg kan bli bedre på og selfølgelig hadde det vært en fordel med flere turer hit også.Men men....skuldra holdt i alle fall greit i 3 timer og varpestikkene jeg har laget meg fungerte utmerket.

Til slutt en oppsummering.En tafatt plassering ble det, 25plass av 35 seniorer.Så mye å rette opp til neste gang her.Men her er tallenes talle etter dagen:
Antall fisk: 59
Total vekt: 2278 gram
Snittvekt: 38,61 gram

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar