torsdag 7. februar 2013

Høytrykk-abbor i bettet.

Så var det endelig klart for en tur på elva igjen.Det var i grunnen på tide kjente jeg da jeg kom meg utpå i dag.Mye av dagen skulle egentlig gå til testing av nye varpestikker som jeg har bygd selv.Jeg har bygd til pimpel,lokkemeite(tafs) og mormyska.Har jo prøvd dem i fiskesammenheng før men etter noen forbedringer så måtte det jo kjennes på at alt var bra og jeg var fornøyd.

Fiskeklar var jeg ca klokka halv 11  og gikk på en kant jeg hadde et veldig bra fiske i fjor.Startet med tafsen og blåkrom-krok agnet med fluo-pinkies.Første hullet ga ingen ting og jeg hadde nok ikke funnet helt kanten for det var en halv meter for grunt.Gikk 14-15 meter ut i elva og en tanke til høyre,her var dypet riktig og hadde ikke før fått justert dypet før første abbor beit.Fisk på ca 100 gram.Tok vell en 7-8 fisker før det døde ut og fikk raskt ned en bronsje 4mm mormyska.Napp direkte igjen og tok raskt 5-6 fisker til.Snittet lå på det samme + en fisk på nærmere 200 gram også.

 
Slik fortsatte det utover hele kanten helt til dypet forandret seg 0,5-1,0 meter.Der var det ikke fisk å finne.Gikk da tilbakeder jeg startet og fisket litt på innsiden av kanten.Fant der en del fisk men med litt dårligere snitt.Men var greit fornøyd med fiske og det mest gledlige var at varpestikkene fungerte 100%.Ikke noe kluss eller trøbbel.Fisker også raskere med disse hen di karismax-stikkene jeg har fra før.Kjentes ut at vekten på dunken var bra så jeg tippet ca.6-7 kilo da jeg pakket opp.
 
Rema 1000 posen med abbor fra dagens økt.
 
Fisken var jevnt fordelt på tafs og mormyska.Jeg prøvde pimpel i 3 hull uten at dette ga et eneste napp.Snittet på fisken økte da jeg gikk over til mormyska men var en del raskere med tafsen.Alt i alt var jeg veldig fornøyd med turen.Snart på tide å spisse formen fram til NM-helgen også...he,he.
 
Faktatall fra torsdagens fiske:
Antall fisk: 83 stk.
Vekt: 7020 gram
Snitt vekt på fisken: 84,57 gram
 
Istykkelse: Altfor mye :) :) :)
 
Håper det blir turer til nye plasser som skal sjekkes i helgen,men er egentlig spådd veldig kaldt.Vi får se.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar