tirsdag 19. februar 2013

Rask myska-tur med junior

Ble jammen en tur på isen i dag også.Litt stresset da jeg hadde time hos legen for kontroll av skuldra og junior som ville på isen men vi fikk til begge deler.

Junior ville teste di nye varpestikkene jeg hadde laget til ham og rasket med seg pimpel,lokkemeite og mormyska.Jeg fikk bråskiftet og så bar det i vei utpå elva for en liten test.
På veien ned så vi at det var en del folk utpå,det er jo vinterferie og knallvær i dag.Eneste var en slitsom nordavind som reiv i kinna.Snakket med en eldre kar på vei ut og han kunne fortelle at det ikke var rare greiene å få og at det bare var småfisk.

Ikke veit jeg hva han er vant med fra før men tydligvis et rått fiske.

Jeg og junior gikk ut på den vanlige kanten mellom grunt og dypt vann og hadde rettningen utover mot glomma.I det første hullet hadde junior 35 abbor i javn takt.Alle ble tatt på mormyska.Jeg begynte på den grunne delen av kanten og fikk også jevnt over bra i en del hull.

Jeg prøvde en del tafs uten at dette ga mer hen 2-3 fisk i hullene.Slapp jeg ned myskaen kunne jeg dra 4-5 fisker til.Prøvde pimpel både jeg og junior uten å få et eneste napp.Fisken her vil rett og slett ikke ha pimpel.Den er der men tar ikke før den får servert noe mindre.

 
Fisket i bare 2 timer før vi måtte dra for å se til valpen vi har hjemme,så det ble med andre ord en veldig rask tur men junior fikk testet stikkene og var etter det jeg skjønte veldig fornøyd.Han trenger noen flere turer før NM sier han.Så da er det vell bare å gjøre seg klar igjen i morgen.Fikk nye skjær til rantanen borret her før helga også og disse skal prøves i morgen.Muligens vi tar en liten "match" i morgen da.
 
 
Oppsummering etter 2 timers napprush i dag:
 
Antall fisk : 92 abbor
Vekt : 5420 gram
Snittvekten på fisken : 58,91 gram
 
Da gjør vi klar til morgendagen og det kommer helt sikkert en rapport fra turen i morgen kveld.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar