lørdag 16. mars 2013

Isfiske Oppdateringer......endelig

HEI ALLE SAMMEN,

Etter en lang lang stund med manglende skrivekløe og mye forbredelser til våren så har det blitt veldig lite med innlegg på bloggen.
Men det blir bot og bedringer utover nå.Det har jo blitt fisket en del i det siste.

Vil starte med med en fin tur nedover til Vestfold på isfiske NM som ble arrangert av pimpel sør.Vi valgte å dra ned med full bil tidlig lørdags morgen for første konkuranse som er lag-nm.Dette skulle gå på Akersvannet som mange kjenner som et bra gjørs vann på sommeren og som kunne gi bra vekter med abbor også.Jeg,sønnen,Steinar og Lars Roar kom ned i god tid og lagene var på forhånd klargjort.
For å gjøre en lang historie kort så gikk fisket veldig dårlig for di meste av oss men fikk et bra resultat med 1.laget som gikk å leve med.På dette laget fisket Rune,Rolf Magnus og Lars Roar.

Jeg fant ikke fisken ordentlig og ble borrende mye med 3-4 fisk i hvert hull og da disse var av mikro str. så hjelper ikke dette laget noe særlig.

Etter en natt på hotel så var vi igjen klare for Induviduelt nm som skulle gå på Goksjø.Et helt nydelig vær møtte oss og alt lå til rette for en bra dag.Startet fisket klokka 11 på et sted jeg hadde virkelig tro på men bommet helt totalt da jeg ikke hadde merket fisk på mine 10 første hull.Traff på sønnen min som hadde startet på et felt lengre bak meg.Han hadde 4 raske fisk helt i starten og var på vei rett på andre siden i ei ny vik.Jeg fulgte etter og vi fant fisk i en 3-4 hull.Sønnen min hadde her et veldig bra hull for dagen da han klarte 18 fisk i et hull.

Resten av dagen ble mye borring og lite fisk på meg og ga opp 10 min før slutt og tuslet inn igjen.På veien inn så møtte jeg mange som hadde samme opplevelse som meg.Snakket med en del som nesten ikke hadde fisk.Men men slik er det en del dager da det gjelder fiske.Sønnen min gjorde det veldig bra i sin klasse og tok 2.plassen i junior klassen.Han var godt fornøyd selv også.
Helt til slutt vil jeg takke Pimpel Sør for et veldig bra arrangemang.

Det har blitt fisket litt her hjemme om dagen også og ser ut som jeg har dratt med meg småfisken fra Vestfold med meg oppover.Her kommer oppdateringer fra fangstene:

Tirsdag 12.3.2013
Var ute på elveisen med mormyska og fant 3-4 hull med mye men små fisk
Antall fisk: 118
total vekt: 3370 gram
snittvekt pr. fisk: 28,55 gram

Onsdag 13.3.2013
Ute for å ismeite i dag,målet var brasme på isen så for ble blandet og nytt utstyr pakket + 200mm motorisborr.
Antall fisk: 103
total vekt: 3720 gram
snittvekt pr. fisk: 36,11 gram
Som dere skjønner på vekta ble det ingen brasme som kom inn.I stedet kom det inn mye mort på foret.

Fredag 15.3.2013
Ny dag på isen med kompis Roy som følge i dag.Det var lokkemeite fiske for alle penga og mye men veldig små abbor var å treffe.
Antall fisk: 198 stk.
Total vekt: 4200 gram
Snittvekt pr. fisk: 21,21 gram

Roy hadde 114 abborer men han veide ikke fangsten men var godt fornøyd med lokkemeite-fisket.

Det var vell oppdateringen over det meste som har skjedd med fiske den siste tiden.Ellers er det tackelknyting om kveldene også men ser ut til at våren lar vente på seg.
Vi høres snart igjen da det ikke blir så lenge til neste innlegg.

Til da......kom dere ut på isen,det er veldig fint om dagen selv med -20 på morgenkvisten.HEI OG HÅ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar