torsdag 14. februar 2013

Så var jeg på isen igjen

Så var det torsdag og fikk røsket skroget ut en tur på isen igjen.Lett snøvær i lufta og -5 da jeg dro hjemmefra.Tanken var å få prøvd ut noen nye lokkemeitekroker som jeg har knytt opp,så mesteparten av fiske skulle forgå med tafs i dag.Selfølgelig var også en to-tre myskastikker med.Reiser aldri uten disse.

 
Startet fiske ca 10.40 og i første hullet satt fisk nummer en etter få sekunder,fikk en 5-6 raske før det døde helt ut så ned i pilkedunken etter 3mm kobber myska.Men ikke noe særlig respons.Fikk 2 små ganske raskt før det var helt dødt.Slik forsatte det i 4 hull før det ble helt stopp.Gikk tilbake og borret til høyre av der jeg startet (0,5 meter dypere) men ikke det helt store,2-3 fisk på tafsen og 1-2 på myska hvis jeg truget på.Det var enda treigere på grunnere vann der jeg måtte bruke myska for å få noe som helst.Og den fisken som nappet her var mort og hold dere fast......lauve....veldig små også og helt nede på bunnen på 1,5 meters dybde.
 
IKKE LIKE STORT ALT SOM NAPPER-lauve tok mormyskaen.
 
Etter dette bestemte jeg meg for å flytte lenger nordover i sjøen.Traff der 3 virkelig gode hull på tafsen men snittet på abboren var mye dårligere hen der jeg kom fra men bestemte meg for å fiske ut tiden her.Liker å fiske i ca.3 timer som er vanlig konkuransetid så en blir vant til dette igjen og at tiden går veldig fort.Så under konkuranser så har man rett å slett ikke råd med for mye bommer og gale valg.
 
Men en helt grei tur, tros for en litt sur trekk og snøvær hele tiden.Fisket i 3 timer og 15 min og så var det klart for oppsummeringen av dagens økt.
 
 
DAGENS FAKTA:
Antall fisk : 105 stk.
Vekt: 4970 gram
Snitt på fisken : 47,33 gram
 
 
I morgen blir det årsmøte i NKFF men er snart på isen igjen.På lørdag er jeg klar.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar