tirsdag 19. februar 2013

Søndag,nytt vann og rådyrbesøk.

Pakket tidlig nå på søndag som var for en tur til et vann min far fikk vekket fiskeintressen for mange mange år siden.Har mang en tur på sykkel etter skolen og ferier hit.Husker godt jeg hadde fått en bok av Arne Broman til jul som omhandlet noe dem kalte moderne meite.Dette var virkelig starten på fiske-feberen som river i sjela enda og i dette vannet ble det prøvd ut det meste jeg leste meg frem til.Har også mange en turer på isen her før og var vell her jeg for første gang fikk sett en "ordentlig" pimpel og som faktisk ga meg mye mer fisk en det jeg hadde brukt å få før.

Men nok mimring nå,det var egentlig knallvær med varmegrader og lettskyet vær.Vell framme ved vannet klokka 10.00 og ruslet ut i nordenden av vannet der det renner ut en liten bekk.Seint på vinteren er det ikke så lurt å ferdes her da bekken graver med seg en god del is.Har merket det noen ganger da jeg har gått gjennom her 2 ganger før.Men nå er det ingen fare og målte 45-50 cm med bra is.Normalt vil denne plassen gi noen veldig bra fangster i enkelte hull.Men dette skjedde ikke i dag.

Sleit veldig med å få i gang fisken,det kom 3-4 i hullene og med enkelte hull uten napp en gang.Prøvde på grunna,kanten ned mot mye dypere vann og også helt ned på 8 meters dybde men samme over alt.Aldri over 5 fisk i hullene.

Så bestemte meg for å gå ut på ei grunne som jeg vet om midt i vannet.Traff her et bra hull av 15-16 borrede hull.Så etter dette ga jeg vell egentlig litt opp med å finne mye fisk så gikk på skrått nordover igjen.

I det jeg så meg tilbake på vei inn igjen kommer det 5 stk. rådyr som med full fart krysset vannet 50 meter bortenfor der jeg avsluttet før jeg gikk inn igjen.

 Vanskelig å se dyrene men zoomer dere inn på bildet så kan dere se dem.

Her kommer di treige fakta fra dagens tur:

Antall fisk : 53
Vekt : 1740 gram
Snittvekt på fisken : 32,83 gram

Det var alt på en treig tur.Får håpe på bedre trøkk neste tur.Fisken ble foresten tatt på tafs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar