onsdag 13. februar 2013

Forberedelser til våren

Hei igjen,har begynt forberedelser til våren med fortoms-knyting og kapping av nye take-a-part topper og hva passer da ikke bedre hen å ta noen småbestillinger fra England for å prøver ut noe nytt utover året som kommer.

Et lite utvalg av hva som kom:
 
Her er det krokfortomsmapper fra preston,supersene fra preston,tacklevinder med kasseter,en take-a-part sokk med dvd,baitdroppere som er små nok til å bruke til take a parten og selfølgelig noen nye dupper.Det er også med noe jeg aldrig har prøvd.Feeder-fiske har jeg gjort mange mange ganger men ikke fått sjansen til å prøve preston sine elasicated method feeders.Disse ble også levert med noe dem kaller feeder mould.En enkel sak som man legger foret i og presser deretter feederen ned.Det er en utløser mekanisme under som løsner feederen.Denne skal brukes med veldig korte krokfortommer og skal bli morro å prøve.
 
Kommer ikke til å bruke dette i konkuranser fordi jeg kommer til å fiske i internasjonal klasse også denne sesongen og da er jo som kjent feeder ikke lov.Men at den skal testes ut i stille og rennende vann noen ganger er helt klart.Synes selv at mye av dette komersiale-fiske i England har tatt helt av men noen ganger kommer det utstyr og ting som kan være spennende å prøve ut her hjemme i våres jomfrulige vann.
 
Super sene:
 
Dette er virkelig en sene som jeg liker til fortommer og hovedsene på take a part/toppknytt tackler.Og prisen på 45 kroner for 100 meter er jo helt suveren.
 
Nå er det bare å knyte på og lagre opp til vårens første råk er synlig
 
Nå venter jeg bare på hollow elastic til tap-toppene som ble bestilt i går så er jeg ganske bra i rute og ja selfølgelig.......det ble jo med noe mer i pakken da.Om en ukes tid er det ny juleaften...:) :) :)
 
For dem som er ute etter smådims og andre ting også vil jeg helt klart anbefale å bestille fra England.Mange 100% seriøse og raske forhandlere som yter en service som i alle fall jeg ikke er så ofte vant med.På dem jeg bruker går det også utrolig fort,bestiller du i dag har du som regel pakken hjemme hos deg selv på en uke.Det kan ta 1-2 dager ekstra men da er det fordi postfortollingen bare skal snuse litt på innholdet.Fiskeutstyr har jo blitt tollfritt til en hvis sum tror jeg for jeg har aldri betalt noen toll for det jeg har fått.
 
Så lykke til med vårforberedelser til meitefrelste sjeler der ute.Får vell prøve å komme meg litt ned igjen og forberede meg til NM i isfiske nå først.
 
OG HELT TIL SLUTT,IKKE GLEM ÅRSMØTE TIL NKFF NÅ FREDAG DEN 15/2.
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar