lørdag 5. januar 2013

Mormyskafiske 4.januar

Hei igjen,som sagt så ble det en ny tur isen nå på fredag 4.januar.Målet i dag var også klart da jeg la meg kvelden før.Det skulle bli reint mormyskafiske og teste litt for eventuelt å kunne arrangere et mormyska stevne her.Dette vil si fiske etter myska-regler og at foring av fisken er lov.

La det opp slik at jeg skulle fiske et felt(parti) av vannet i 2 timer for så flytte meg til en annen del og fiske der i 2 timer etter en kaffekopp og en liten matbit.Hadde 4 stk. ferdigknytte varpestikker med myskar klare der det gikk i 2 stykker med sølvkule 3 og 4 mm,en stk. kobber dråpe 3mm og en blåsvart krom myska på 2,5 / 3mm.

Foret besto i 50/50 sensas club etang og sensas club gardons + en liten del sensas 3000 super black etang.Super black for å mørke foret ned.Agnet jeg hadde med var pønkermaggot og fluopinkies.

Startet fisket klokka 09.30 og fant brukbart med fisk på det grunneste partiet.Også bra størrelse på fisken.Nappene kom og gikk.Fant ut grunnen da jeg kjørte en litt tyngre fisk opp til hullet.Halvsmå vederbuk jaget over forplassen.




Her er noen av fiskene, den øverste og nederste er vederbukene ellers så var det også en del feit mort også.Etter 2 timer gikk jeg til neste felt og det samme gjentok seg her.Fisken sto på di grunneste delene av feltet.Også her en god del bra fisk.Her mistet jeg også en vederbuk på opp mot en kilo helt i kanten på hullet.



Som dere ser et morro mormyska fiske etter grov mort.Som oppsummering kan en vell si at det ble en bra dag og at det hadde vært veldig morro å kjørt et myska-stevne her.Skal snakke med primus motor for myska-serien Svein Kristiansen så får vi se hva vi får til.Her kommer fakta fra dagens økt:
Antall fisk på 2 x 2 timer: 74
Total vekt: 5130 gram
Snitt vekt: 69,32 gram



I morgen er det Vingersjøen som skal til pers.Kommer rapport der fra på mandag.Og det kommer også litt om mine tanker om foring på isen en gang til uka så følg med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar